söndag 3 februari 2008

Tomtefri Zon med Röda Armén


Julhysterin och konsumtionsidiotin har nått nya nivåer. Reklamens dårhustjatter överöstar varje vettig stämma och i media viks varje utrymme åt de mest enfaldiga yttringar av denna kommersialismens högtid. Denna svagsinta kakafoni har fått mig att ta ett bestämt beslut. Inte en enda jävla julklapp skall jag köpa. Punkt slut. Inte vill jag heller ha något materiellt. Lite mer frid på jorden skulle naturligtvis inte vara fel men det tycks ju vara omöjligt. Jag deklarerar härmed tomtefri zon i mitt hem och är beredd att ta till våld för att hävda den.

Mina nerver. Någon skätt drickbart har jag väl kvar i skafferiet och så kan jag väl lyssna till något fröjdefullt så länge. Strupsång kanske...hm, eller något något..... stolligt.....så man blir glad...Crazy Music med Ottawan och Röda arméns kör. Den lille bastante mustaschprydde herren i uniform utstrålar en sådan dansglädje att han fullständigt tar scenen i besittning.
Skål och god jul.

Inga kommentarer: