torsdag 27 mars 2008

Konsertkväll Boban i Marko


I kväll blir det som sagt var Boban i Marko Markovic på Musikens hus. Lyssnar på lite skivor för att förbereda mig. Jag har redan skrivit mycket om dessa fantastiska musiker. Men några ytterligare bilder från mitt besök i deras hemstad Vladicin Han kan jag alltid lägga till. Det här är Boban Markovics första trumpet som hänger på väggen i hans hus och ser ut som om den blivit överkörd och nedsänkt i ett syrabad.

Bobans prissamling som han stolt förevisar, med bland annat flera gyllene trumpetare från Gucafestivalen där han inte längre får delta i tävlingen eftersom han vunnit så många gånger.



Vi kan nog hoppas på en fartfylld kväll. Ett och annat glas lär nog slinka ned för att förhöja stämningen. Tills vidare värmer jag upp med en live video från Kreta.

Inga kommentarer: