måndag 10 mars 2008

Förvirrad omröstning


Anstormningen av röstande till enkäten på bloggen var inte helt överväldigande. Sex tappra själar hade åsikter om huruvida remix eller orginal var att föredra. Eller rättare sagt fem eftersom en person röstade två gånger. Efter kontrollräkningen av rösterna blev reultatet blev att orginalsidan vann med 66% av rösterna över remixförespråkarna som har 33%. Slutresultatet om blogginnehavarens röster ogiltigförklarades skulle dock bli oavgjort. Sicket dilemma.

Om jag skall genomföra en enkät någon mer gång får jag nog hitta ett ämne som läsarna har mer åsikter om. Men det var mest för att testa funktionen.
För att glädja alla två som gillar remixar kör jag en tysk låt med ett samplat balkantema. På rak arm kommer jag inte ihåg vad den samplade låten heter. Lite pinsamt eftersom jag har spelat den själv en gång i tiden, tror jag. Minnet är som ett durkslag. Men det är en sjutaktare som pressats in i 4/4 format och kallas Chocolate Butterfly med Dunkelbunt. Rap på många språk och en påkostad video.

Inga kommentarer: