fredag 28 mars 2008

Shantel på Södra Teater


Jag har skrivit om Shantel tidigare och i kväll skulle jag vilja vara på Södra Teatern och lyssna. Tyvärr satte sådana petitesser som tid och pengar käppar i hjulet för mig. Om jag dessutom stannade kvar i Stockholm tills på måndag skulle jag ha kunnat gå på Boban Markovic inte bara en utan två gånger till. Ganska mör på måndag hade man nog varit. Typ. Jag lär nog få rapporter om hur bra och kul det var så jag kan sitta och gräma mig. Ja, ja man kan inte gå på allt. Jag brände pengar så det räckte och blev över i baren igår. Flera glas vodka, de hade den goda smaken att ha Explorer som verkligen smakar något till skillnad från den mesiga Absolut. Det sköljdes ned med öl och vin. Shantel har för övrigt gjort sig känd för att dela ut vodka på sina konserter och orsaka kalabalik...men sådant går väl inte för sig i Sverige, fast man kan ju aldrig veta. En av mina favoriter från senaste plattan Disko Partizani är Disko Boy. Så klart. Den handlar om att dricka vodka och dansa, min favorit hobby. Någon video till den finns så vitt jag vet inte, så det får duga med en stillbild. Svängig låt i alla fall, på det där lite loja sättet som Shantel är expert på. Jag får väl dansa lite för mig själv i köket, om knät blivit normalt igen vill säga. Har jag inte något stärkande sparat i skafferiet?

2 kommentarer:

Petter Nyström sa...

Det var, kan jag rapportera, en mycket bra spelning. Och ingen hade väl väntat sig något annat? Högt tryck och mycket show! Jag var också nöjd med hur mycket av materialet som utgjordes av Shantels gamla hits som DJ, som till exempel Rosapaedas Ta Travudia. Senare hälften av spelningen dominerades dock av den nya skivan. Och jovisst, vodkaflaskan kom fram också i Sverige, men jag kan inte säga vad det var för märke...

vodkabeat sa...

Satan, jag anade det! Jag borde ha varit där! Och just det, Ta Travudia, den hade jag nästan glömt bort, jag lyssnar på den nu....jag gillar det där härligt loja svänget!