söndag 27 april 2008

En uppblåsbar get

Konstigt nog vaknade jag tidigt. Mycket tidigt. Full av egendomlig verksamhetslust. Vattna blommor, mata fiskar, diska, koka kaffe, det finns ingen ände på allt man kan ta sig för. Ändå kom jag hem sent(eller tidigt) igår efter en röjig kväll på Balkan Beat Party. Det måste vara upprymdheten som håller i sig.
För kan man bli annat? Än upprymd. Bra musik, trevliga människor, hög energi, hejdlös dans, svalkande öl och en uppblåsbar get. Självklart bör alla tillställningar med självaktning ha en upplåsbar get. Det ger markant ökning av partyfaktorn. Trångt på dansgolvet och stimmigt i baren. Enda felet är att man måste vänta en månad tills nästa gång.


En rejäl trumma som dunkar på är ett utmärkt komplement. Och är det inte en icke helt obekant radiopratare och melodifestivals deltagare som trakterar den?

Partygeneralen själv vid manövercentralen. Balkandisko, rumänsk reggae, serbisk pop, polsk klezmer, bulgariska blåsorkestrar, rysk rock och colombiansk cumbia i en hiskelig blandning ja, till och med en mexikansk corrado tyckte jag mig höra
Det var armarna i luften och fart på benen som gällde!


Efter en sådan här färgsprakande och högljudd tillställning måste jag lugna ned mig. Sänka tempot och gå tillbaka i tiden - när världen var svartvit och allt gick långsammare. En stor liten man: Faramita Lambru med Inel, Inel de Aur

Inga kommentarer: