lördag 18 oktober 2008

Pengalös lördag i min stad


Det är åter lördag men eftersom lönen sedan länge är slut och det dröjer en vecka innan nästa påfyllning kommer är partyfaktorn låg. Något vidlyftigt uteliv blir det således inte. Jag får väl försöka samla ihop de få kvarfarande skvättarna drickbart i skafferiet för att höja stämningen. Musik....hmmm....När jag har slut på musikaliska idéer brukar jag lyssna på last.fm för att få nya uppslag. Där finns en hel del bra radiokanaler med musik i vodkabeats smak. Jag får försöka och gaska upp mig och skapa lite balkanstämning hemma. Anselmo Crew har jag aldrig hört tidigare men de är från Ungern och blandar orientaliska instrument, balkaninfluenser, sång på engelska med baktakt och ett rejält utspel. Inte illa alls. Här sjunger de om sin stad My Town. Vilken det nu kan vara?

Inga kommentarer: