onsdag 15 oktober 2008

Ettårsjubileum?


Enligt numerisk analys och kontroll av stjärnornas position på himlavalvet är det idag exakt ett år sedan vodkabeat för första gången dök upp i den digitala världen. Varför? Tja, vem vet. Kanske var det för att se om jag kunde använda mig av nätets möjligheter. Eller också var det nätet som snärjde in mig i sina vindlingar. Fast blev jag i alla fall. Dessutom tyckte jag mig ha en del att skriva om eftersom jag varit maniskt intresserad av udda musik i rätt många år. Men att jag skulle skriva över trehundra inlägg under ett års tid hade jag inte anat. Mycket tid har gått åt till att titta tusentals videos av skiftande kvalité och ursprung. Ganska många har jag i ett mörkt, rörigt lager i youtubes innersta gömslen där de ligger och skräpar som osorterade ettor och nollor. Då och då tittar jag in där och upptäcker en video som jag egentligen borde ha visat men sedan glömt bort. En sådan är en fin animerad film, som dragspelaren Fedor Chistyakov i gruppen Nol, satt musik till.

Inga kommentarer: