söndag 19 oktober 2008

Interaktiv Jubileumsundersökning


Förra gången jag hade en undersökning kom det in tre svar(två var mina egna). Denna jubileumsvecka hyser jag ett visst hopp om att få lite fler svar och undrar jag nu vilken video som varit mest populär under året. Uppe till vänster finns svarsalternativen. Jag har tagit mig friheten att välja ut några kandidater. Urvalsprincipen är personlig, men det skall vara en intressant bildsättning av en annorlunda låt. På ett av bloggens första inlägg fanns vitryska Lyapis Trubetskoy och låten Kapital


En favorit är Shantel som här framför Disko Boy med ett antal förtroendeingivande individer


Någon låt med Leningrad bör också vara med och jag väljer Guboshljop för den fina ansiktsfärgen


Bra trubace-videos är sällsynta men i och med filmen Guca kom ett par lite mer genomarbetade produktioner. Fast bildspråket är naturligtvis långt ifrån det svenska.Tanya Savic med Suknjica

De trallande Poliserna från Georgien måste ju också vara med.

Vänta Leprikonsy får vara med också, det är en så bra låt. Girls don't fall in love with me eller Девчонки Полюбили не Меня

Fan också, jag glömde Magnifico...Hir aj kam, hir aj go


Så många fina videos det finns...suck.... det är så många fler jag vill ha.....Jag får nog göra minst en undersökning till och sedan ordna en final. Det tål att tänka på.
Och som jag tidigare sagt, ganska många videos har försvunnit från nätet, jag har fått uppdatera vissa gamla inlägg men en del låtar tycks vara borta för alltid.

Men nu är det bara att rösta! Eller skriv om någon annan video borde varit med.

2 kommentarer:

Petter Nyström sa...

Kanske inte den tyngsta låten, men videon är bäst! Kapital.

vodkabeat sa...

Jo, lite min tanke också. Fast låten är ändå rätt fräck i sin enkelhet, fyra ackord som upprepas(am,c,d,e) går lätt att spela på gitarr men det vitryska språket lägger hinder i vägen.....En svensk översättning kanske? Hmm..