lördag 17 maj 2008

Antilopinspiration


Eftersom vodkabeat av någon outgrundlig anledning skall ut och springa 21 kilometer. Fråga mig inte om varför. Det ligger nog allt för djupt begravt i själen för att kunna komma upp till ytan. Ord som tvångsneurotiker brukar användas i sammanhanget. Någon i min bekantskap talar gärna om manlighetens prestationsångest. Och jag håller i princip med! Så är det, men lik förbannat kommer jag att plåga mig runt det där jävla varvet trots att jag är halvskadad och inte alls tränad. Om inte annat för att efteråt ledbruten dricka mig lycklig med en medalj runt halsen och ett dumt flin på läpparna . Korkat? Javisst, men sådant är nu människosläktet. Jag brukar skylla ifrån mig med att det är en chans att höra 32 orkestrar under tämligen begränsad tid. Kan man bara hålla dårskapen inom hanterbara gränser så ordnar det sig i alla fall. Jag behöver dock peppas upp och få en adrenalinkick. Tänka positivt!
Zolotaya Antilopa lät som en snabbspringande titel. Vid närmare påseende handlade den om Bush och världspolitik men titeln tycks vara tagen från en gammal sovjetisk animerad film. Men det är en pigg låt som får följa med mig under loppet. Den kommer från Lyapis Trubetskoy CD Kapital som kom 2007 och påminner om den suveräna videon till titelspåret som varit med tidigare på vodkabeat.

Inga kommentarer: