onsdag 8 april 2009

Guldlåt?


Enda sättet att få tag på en del öststatsmusik är att leta på nätet. En del
skivor går att beställa, några betalsajter finns men mycket måste man tyvärr försöka få tag på via de kanaler som det numera är illegala. Inte heller där är det helt enkelt. Jag har försökt få tag på vissa av Lyapis Trubetskos skivor på olika sätt men ibland misslyckats. Den förra lyckades jag beställa som CD och den senaste går att ladda ned gratis. En del andra har jag till 82% vilket knappast är till någon hjälp. Nåja, förr eller senare hittar musiken rätt. På något sätt, det är i alla fall min erfarenhet.

Lyapis Trubetskoy har varit med massor av gånger men jag tror jag missat en av deras mest kända låtar: Au. Visst känns bildspråket obsolet idag, men 1997 var det nytt.

Inga kommentarer: