söndag 5 april 2009

Boban i Marko i Götet


Självklart var jag och såg Boban i Marko Markovic Orkestar när de nu var i Göteborg. Jag har ju sett dem ett antal gånger förut och skrivit rätt många inlägg om dem förut.
Denna gång spelade de på Nefertiti, jag vet inte om det var publiken eller om de hade en mellandag. Men det kändes aldrig som konserten lyfte helt. Tajt och professionellt, jo visst, men inte så där glimrande och lekfullt som det kan vara. Men jag har kanske höga förväntningar. Det är mer stillsamt på Nefertiti och publiken lite mer avvaktande än på exempelvis Musikens Hus. Men visst var det en härlig kväll ändå. När Boban började sjunga mot slutet av konserten kom allsången igång och den ene efter den andre av dessa gudabenådade blåsare visar att de även har remarkabla röstresurser. Lite knäckande. Här har jag hittat en video från Paradiso i Amsterdam där Boban sjunger Bubamara.

Inga kommentarer: