lördag 17 januari 2009

Fanfare Ciocarlia


Fanfare Ciocarlia är på väg till Sverige igen. Tyvärr inte till Göteborg men till Lund på Mejeriet 19 februari och till Stockholm den 21 februari på Tyrol(fast Södra Teatern står som arrangör). Denna gång har de även sångarna och sångerskorna från senaste skivan Queens and Kings. Esma Redzepova, Johnny Iliev, Florentina Sandu med flera. Det kan självklart bli hur bra som helst. Jag har ju sett dem många gånger(brukar skryta med att ha delat loge med dem) men det är alltid en upplevelse. Så frågan är: har jag råd och tid att ta mig till Stockholm. Lund är närmare men det är på en torsdag så det funkar inte. Så Stockholm alltså. Förmodligen måste jag bestämma mig å det snaraste eftersom det alltid brukar bli utsålt. Att det uppstår yster stämning behöver jag väl inte tillägga. Jag kollar några nya videos för ytterligare öka motivationen. Mukav Tu!

Jag kan inte låta bli att ta med en låt till. Bandet tycks vara på en ständig resa enligt tunéplanen. Ofta tillsammans med bulgaren Johnny Iliev som här sjunger låten Mig Mig

Inga kommentarer: