torsdag 24 februari 2011

After Work med Jaakko Laitinen & Vääre Raha


Jäpp, då är det helg igen och vad passar bättre än lite finsk balkan-tango. För de som bor i Göteborg finns chansen att se Jaakko Laitinen & Vääre Raha live på Mitt Andra Hem
fredag 25/2, redan klockan 18.00. Jag kommer att vara där i tid i alla fall.

Hur skall man beskriva bandet? Melankoliskt dansmusik med efterfest stämning? Kanske. Finskt vemod blandat med romsk energi? Nja. Orden eller vad man kallar det spelar faktiskt ingen roll. Musiken talar för sig själv.

Videon börjar med 48 sekunder finsk språkövning sen sätter de igång...

Det är troligen mina avlägsna finska rötter som väcks till liv....

Jamen, här hittade jag en lite försenad trailer från framträdandet i Köpenhamn i veckan.

1 kommentar:

vodkabeat sa...

Jo, det var en härlig uppvisning bandet gjorde på Mitt Andra Hem. Liten lokal men å andra sidan blir det lätt fantastiskt stämning. Trångt men visst går det att dansa om man bara vill...