måndag 1 juni 2009

Ny video från Dorlene Love


Som vanligt vid den här tiden på året har jag svårt att sätta mig framför datorn. Snarare finner jag mig på en uteservering med en kall öl framför mig utan några som helst digitala tankar eller ambitioner. Jag har dock fått ett mail från Dorlene Love som meddelade att de hade en ny video ute på nätet. Naturligtvis blir jag intresserad av vad dessa särlingar har fabricerat. Det är ju trots allt ett band som inte följer med strömmen utan stakar ut egna farleder i det okända östliga träsket. Ett sugande dragspelsintro inleder denna- när man hört tidigare alster- förvånansvärt lugna duett där sångerskan MOA gästar. Enligt följebrevet är den inspelad en jävligt kall vinterdag vilket man nästan kan ana sig till på färgskalan. Klar hitpotential och ett steg ut i internationell showbiz skulle jag gissa.


För de som vill höra mer punkig orientsväng finns även Habibib Boom Boom Boom som väl skulle kunna sätta fart på vilken fest som helst. Är det inte dags att gästa Göteborg snart?

Inga kommentarer: