söndag 9 januari 2011

Leningradsk duett


Enkel och effektiv scenklädsel. Jag undrar om Leningrad någonsin gjort en låt utan att gorma ordet хуй. Här kommer i alla fall ytterligare en. En duett mellan Sergei Shnurov och nya vokalisten Yuliya Kogan, videon dök upp på Youtube igår.


Jo, jag ser fram mot den nya skivan även om de flesta låtarna nu tycks figurera på nätet. Jag är osäker på om det är nummer elva eller tolv i ordningen. Det beror på om man räknar Vtoroi Magadanski som jag dock uppfattat som en soloskiva av Shnur även om den ofta står med i Leningrads diskografi. De flesta skivorna går att hitta på nätet om man ger sig tid att leta men jag har beställt skivor till rimligt pris(7€) på Petershop som har massor av musik och filmer från Ryssland, Ukraina och Vitryssland. Personliga favoriter bland Leningrads skivor? Jag vet inte...... Made in Jopa spelar jag ofta ... och Mat Bez Elektrichestva.... och Tochka och Piraty XXV Veka och..... Äsch, jag vet som sagt var inte. Leningrad har varit mitt absoluta favoritband under 2000-talet och kommer av allt att döma behålla den ställningen ett tag till. Xуй!

Inga kommentarer: